Laptop urządzenie wielofunkcyjne kserokopiarka i wygodny fotel - czyli praca w domu

Sprzedaż serwis oraz naprawa laptopów drukarek i kserokopiarek Częstochowa


Praca w domu
Przystosowujemy stanowisko do pracy zdalnej

            Model pracy zdalnej (tzw. home office) zyskuje w ostatnich latach coraz więcej zwolenników. Praca bez konieczności wychodzenia z domu pozwala na elastyczne dostosowanie czasu oraz rytmu jej wykonywania do rozkładu domowych zajęć pracownika. Jest to szczególnie wygodna forma dla osób, które np. opiekują się dziećmi, czy osobami starszymi i nie mogą ich zostawić bez nadzoru, ale również dla tych, którzy lubią pracować o nieco nietypowych porach. Praca zdalna ma jednak swoje wymagania, a najważniejszym jest odpowiednio przystosowane stanowisko pracy. Wydawać by się mogło, że to, gdzie ulokujemy swoje stanowisko pracy i jak je wyposażymy nie ma większego znaczenia, jednak jest to wrażenie mylne.
            Na co zatem powinniśmy zwrócić uwagę? Przede wszystkim na ergonomię pracy. Nasze stanowisko musi być nie tylko wygodne, ale również (a raczej przede wszystkim) dostosowane do naszych parametrów. Dotyczy to w szczególności biurka oraz fotela.
            Pierwszym wymogiem jest odpowiednia wysokość biurka, na którym stoi nasz komputer czy laptop. Musi ono być dostosowane do naszego wzrostu i ogólnej sylwetki. Pamiętajmy o odpowiedniej odległości ekranu od oczu (minimum 40 cm), jego kącie nachylenia, a także zapewnieniu możliwości odpowiedniego ułożenia rąk na biurku. Równie ważne jest dostosowanie fotela - także on powinien być dostosowany do wzrostu użytkownika, powinien posiadać podłokietniki oraz możliwość regulacji wysokości oraz odchylenia oparcia.

            Gdy już zaopatrzymy się w odpowiednie biurko i fotel musimy zwrócić uwagę na jeszcze jeden bardzo istotny element - oświetlenie. Złe oświetlenie nie tylko utrudnia pracę, ale wpływa również szkodliwie na oczy. Najlepszym rozwiązaniem jest praca przy świetle dziennym, jednak nie zawsze mamy tego światła wystarczająco dużo (bądź pracujemy wieczorami). Musimy zatem wyposażyć swoje stanowisko pracy w odpowiednią lampkę. Najlepiej, by miała ona regulację jasności oświetlenia oraz elastyczne ramię i szeroki zakres obrotu, warto również rozważyć zakup lampki posiadającej filtr zmiękczający światło. Odpowiednio dobrane biurko, fotel oraz oświetlenie zmniejszą zmęczenie oraz negatywny wpływ siedzącego trybu pracy na nasz organizm.

            Równie ważna co ergonomia pracy, jest jej wygoda. Wybierając biurko zdecydujmy się zatem na model odpowiednio duży, na którym zmieścimy nie tylko komputer, ale również organizer i niezbędne przybory, posiadający odpowiednią liczbę szuflad (w których schowamy wszystkie ważne dokumenty i przybory). Jeśli będziemy korzystać z drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego, również na nie musimy znaleźć miejsce „pod ręką”. W celu ochrony biurka przed szybkim zniszczeniem możemy zaopatrzyć się w matę pod laptopa, zapobiegającą zarysowaniom. Również wybierając krzesło zdecydujmy się na takie z gumowymi kółkami, co uchroni naszą podłogę przed uszkodzeniami spowodowanymi przesuwaniem fotela. Z naszego stanowiska pracy usuńmy ponadto wszystkie elementy „rozpraszające” (książki, gazety, katalogi itp.), które utrudniają skupienie się na pracy.

serwis Optima-md Częstochowa

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Drukarka do folii - Jaka drukarka drukuje na folii / printing on foil - Printer film Optima-md.com

Komputer z dwoma monitorami - Jak podłączyć 2 monitory ?

Epson 9900 9890 9800 9880 problem z jakością druku - czyszczenie głowicy - tusze ciss epson - epson error list - naprawa ploterów Epson - serwis epson