Laptop urządzenie wielofunkcyjne kserokopiarka i wygodny fotel - czyli praca w domu
Sprzedaż serwis oraz naprawa laptopów drukarek i kserokopiarek Częstochowa |
Praca w domu |
Model
pracy zdalnej (tzw. home office) zyskuje w ostatnich latach coraz więcej
zwolenników. Praca bez konieczności wychodzenia z domu pozwala na elastyczne
dostosowanie czasu oraz rytmu jej wykonywania do rozkładu domowych zajęć
pracownika. Jest to szczególnie wygodna forma dla osób, które np. opiekują się
dziećmi, czy osobami starszymi i nie mogą ich zostawić bez nadzoru, ale również
dla tych, którzy lubią pracować o nieco nietypowych porach. Praca zdalna ma jednak
swoje wymagania, a najważniejszym jest odpowiednio przystosowane stanowisko
pracy. Wydawać by się mogło, że to, gdzie ulokujemy swoje stanowisko pracy i
jak je wyposażymy nie ma większego znaczenia, jednak jest to wrażenie mylne.
Na
co zatem powinniśmy zwrócić uwagę? Przede wszystkim na ergonomię pracy. Nasze
stanowisko musi być nie tylko wygodne, ale również (a raczej przede wszystkim)
dostosowane do naszych parametrów. Dotyczy to w szczególności biurka oraz
fotela.
Pierwszym
wymogiem jest odpowiednia wysokość biurka, na którym stoi nasz komputer czy
laptop. Musi ono być dostosowane do naszego wzrostu i ogólnej sylwetki.
Pamiętajmy o odpowiedniej odległości ekranu od oczu (minimum 40 cm ), jego kącie
nachylenia, a także zapewnieniu możliwości odpowiedniego ułożenia rąk na
biurku. Równie ważne jest dostosowanie fotela - także on powinien być
dostosowany do wzrostu użytkownika, powinien posiadać podłokietniki oraz
możliwość regulacji wysokości oraz odchylenia oparcia.
Gdy
już zaopatrzymy się w odpowiednie biurko i fotel musimy zwrócić uwagę na
jeszcze jeden bardzo istotny element - oświetlenie. Złe oświetlenie nie tylko
utrudnia pracę, ale wpływa również szkodliwie na oczy. Najlepszym rozwiązaniem
jest praca przy świetle dziennym, jednak nie zawsze mamy tego światła
wystarczająco dużo (bądź pracujemy wieczorami). Musimy zatem wyposażyć swoje
stanowisko pracy w odpowiednią lampkę. Najlepiej, by miała ona regulację
jasności oświetlenia oraz elastyczne ramię i szeroki zakres obrotu, warto również
rozważyć zakup lampki posiadającej filtr zmiękczający światło. Odpowiednio
dobrane biurko, fotel oraz oświetlenie zmniejszą zmęczenie oraz negatywny wpływ
siedzącego trybu pracy na nasz organizm.
Równie
ważna co ergonomia pracy, jest jej wygoda. Wybierając biurko zdecydujmy się
zatem na model odpowiednio duży, na którym zmieścimy nie tylko komputer, ale
również organizer i niezbędne przybory, posiadający odpowiednią liczbę szuflad
(w których schowamy wszystkie ważne dokumenty i przybory). Jeśli będziemy
korzystać z drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego, również na nie musimy
znaleźć miejsce „pod ręką”. W celu ochrony biurka przed szybkim zniszczeniem
możemy zaopatrzyć się w matę pod laptopa, zapobiegającą zarysowaniom. Również
wybierając krzesło zdecydujmy się na takie z gumowymi kółkami, co uchroni naszą
podłogę przed uszkodzeniami spowodowanymi przesuwaniem fotela. Z naszego
stanowiska pracy usuńmy ponadto wszystkie elementy „rozpraszające” (książki,
gazety, katalogi itp.), które utrudniają skupienie się na pracy.
serwis Optima-md Częstochowa |
Komentarze
Prześlij komentarz